From 2ae1a0b147de2685e8fe9dac961c6eb6e1f89382 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Doni Pracner Date: Tue, 29 Nov 2016 22:09:37 +0100 Subject: [PATCH] zad put u lavirintu, cr/lf fix --- .../PostojanjePuta/zad-put-u-lavirintu.txt | 258 +++++++++--------- 1 file changed, 129 insertions(+), 129 deletions(-) diff --git a/PretrazivanjeSaVracanjem/Lavirint/PostojanjePuta/zad-put-u-lavirintu.txt b/PretrazivanjeSaVracanjem/Lavirint/PostojanjePuta/zad-put-u-lavirintu.txt index 7639948..91d5498 100644 --- a/PretrazivanjeSaVracanjem/Lavirint/PostojanjePuta/zad-put-u-lavirintu.txt +++ b/PretrazivanjeSaVracanjem/Lavirint/PostojanjePuta/zad-put-u-lavirintu.txt @@ -1,129 +1,129 @@ -============================================================ - Zadatak - pretrazivanje sa vracanjem - put u lavirintu -============================================================ - - -Postavka problema -============================================================ - -Neka je dat lavirint kao matrica polja, pri cemu razlicite -vrednosti polja imaju razlicito znacenje. Potrebno je pronaci -put kroz lavirint od pocetnog polja, do izlaza iz lavirinta, -pri cemu se pod putem smatra niz polja koja je potrebno -posetiti u datom redosledu, da bi se stiglo od pocetnog polja -do cilja. Pri obilasku lavirinta, sa jednog polja je moguce -preci na susedno ako ona imaju istu ivicu, tj. ako se ono -nalazi odmah levo, desno, gore ili dole u odnosu na trenutno -polje. - -Znacenja vrednosti polja su; -0 = slobodno polje u lavirintu na koje je dozvoljeno stati --11 = zid, polje na koje nije dozvoljeno stati --99 = izlaz iz lavirinta - - -Format fajla ------------------------------------------------------------- - -Mapa je u fajlu predstavljena na sledeci nacin: - -U prvom redu se nalaze dva broja S i V koji predstavljaju -sirinu i visinu mape. - -U sledecih V redova se nalaze po S celih brojeva koji -predstavljaju vrednosti polja u lavirintu. - -Polje (0, 0) nalazi se u gornjem levom polju matrice. - - -Primeri ------------------------------------------------------------- - -Za testiranje programa su dati su fajlovi: -"lav1.txt" i "lav2.txt" u kojima postoji resenje -"lavp.txt" koji ne sadrzi zidove -"lavb.txt" u kojem nije moguce naci resenje - -"lav-rupe.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa rupama -"lav-prepreke.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa preprekama - -Modifikacije su opisane na kraju teksta. - - -Zadatak -============================================================ - -Napisati klasu PostojanjePuta koja ucitava ime fajla u kojem -se nalazi definisan lavirint. Program treba da ucita -lavirint iz datog fajla, ispise ga na ekran i proveri -postojanje puta. - -Uzeti da je pocetno polje uvek 0,0, odnosno gornji levi -ugao. - - -Pretrazivanje sa vracanjem ------------------------------------------------------------- - -Jedan od nacina da se uradi zadatak je koriscenjem -pretrazivanja sa vracanjem (poznatom u literaturi pod -engleskim nazivom "backtrack"). - -Ideja je jednostavna, krenemo od prvog polja, oznacimo ga -kao poseceno i pokusamo da se prebacimo na bilo koje -neobidjeno susedno. Na tom polju ponovimo isti postupak i -tako nastavljamo dok ne naidjemo na izlaz ili dok vise -nemamo gde da idemo. - -Ukoliko nismo naisli na izlaz, a nemamo gde dalje da idemo, -onda oznacimo trenutno polje kao neobidjeno i vratimo se -jedno polje nazad i probamo nekog drugog suseda. Ako vise -nema suseda vratimo se jos jedno polje. Ukoliko vise nema -gde da se vracamo znaci da se do izlaza ne moze doci. - -Backtrack je najlakse izvoditi rekurzivno, tako da se poziv -procedure vrsi za pojedinacno polje. Ovako se povratkom iz -rekurzije vracamo na polje odakle smo dosli. - -Jedna od mogucih varijanti ideje procedure: - -rek(i,j,...) -- nije u matrici? -> izlaz -- zid? -> izlaz -- poseceno polje? -> izlaz -- da li je kraj? -> obradimo resenje -- inace trazimo dalje -- postavimo da je poseceno polje -- pokusamo da obidjemo sve susede: -- rek(i+1,j,..) -- rek(i-1,j,..) -- rek(i,j+1,..) -- rek(i,j-1,..) -- postavimo da polje nije poseceno - - -Prosirenje zadatka: ------------------------------------------------------------- - -Dodati da se korisnik pita za pocetno polje u lavirintu -umesto da se uvek koristi 0,0. - -Dodati da se ispise nadjeni put u lavirintu (u sustini je -dosta pri povratku iz rekurzije ispisivati polja koja -su vratila true). - -Neka je dat lavirint sa sledecim dodatnim poljima: --1 = rupa na putu -bilo koji pozitivan broj = visina prepreke na putu - -Modifikovati postojece metode za trazenje puta tako da: -- omogucavaju preskakanje rupa, ali samo ako je rupa velicine - jednog polja. Rupe koje su u datom pravcu duze od jednog - polja ne preskakati -- omogucava penjanje po preprekama, ali samo po preprekama - koje su za najvise 3 vislje od visine trenutnog polja. - Ukoliko se vec nalazimo na prepreci, dozvoljeno je preci na - vislju prepreku, ukoliko ona nije veca za vise od 3 od - postojece prepreke. Silazak sa prepreke je moguc na bilo - koje polje osim zida -- omogucava preskakanje prepreka, ali najvise 4 puta +============================================================ + Zadatak - pretrazivanje sa vracanjem - put u lavirintu +============================================================ + + +Postavka problema +============================================================ + +Neka je dat lavirint kao matrica polja, pri cemu razlicite +vrednosti polja imaju razlicito znacenje. Potrebno je pronaci +put kroz lavirint od pocetnog polja, do izlaza iz lavirinta, +pri cemu se pod putem smatra niz polja koja je potrebno +posetiti u datom redosledu, da bi se stiglo od pocetnog polja +do cilja. Pri obilasku lavirinta, sa jednog polja je moguce +preci na susedno ako ona imaju istu ivicu, tj. ako se ono +nalazi odmah levo, desno, gore ili dole u odnosu na trenutno +polje. + +Znacenja vrednosti polja su; +0 = slobodno polje u lavirintu na koje je dozvoljeno stati +-11 = zid, polje na koje nije dozvoljeno stati +-99 = izlaz iz lavirinta + + +Format fajla +------------------------------------------------------------ + +Mapa je u fajlu predstavljena na sledeci nacin: + +U prvom redu se nalaze dva broja S i V koji predstavljaju +sirinu i visinu mape. + +U sledecih V redova se nalaze po S celih brojeva koji +predstavljaju vrednosti polja u lavirintu. + +Polje (0, 0) nalazi se u gornjem levom polju matrice. + + +Primeri +------------------------------------------------------------ + +Za testiranje programa su dati su fajlovi: +"lav1.txt" i "lav2.txt" u kojima postoji resenje +"lavp.txt" koji ne sadrzi zidove +"lavb.txt" u kojem nije moguce naci resenje + +"lav-rupe.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa rupama +"lav-prepreke.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa preprekama + +Modifikacije su opisane na kraju teksta. + + +Zadatak +============================================================ + +Napisati klasu PostojanjePuta koja ucitava ime fajla u kojem +se nalazi definisan lavirint. Program treba da ucita +lavirint iz datog fajla, ispise ga na ekran i proveri +postojanje puta. + +Uzeti da je pocetno polje uvek 0,0, odnosno gornji levi +ugao. + + +Pretrazivanje sa vracanjem +------------------------------------------------------------ + +Jedan od nacina da se uradi zadatak je koriscenjem +pretrazivanja sa vracanjem (poznatom u literaturi pod +engleskim nazivom "backtrack"). + +Ideja je jednostavna, krenemo od prvog polja, oznacimo ga +kao poseceno i pokusamo da se prebacimo na bilo koje +neobidjeno susedno. Na tom polju ponovimo isti postupak i +tako nastavljamo dok ne naidjemo na izlaz ili dok vise +nemamo gde da idemo. + +Ukoliko nismo naisli na izlaz, a nemamo gde dalje da idemo, +onda oznacimo trenutno polje kao neobidjeno i vratimo se +jedno polje nazad i probamo nekog drugog suseda. Ako vise +nema suseda vratimo se jos jedno polje. Ukoliko vise nema +gde da se vracamo znaci da se do izlaza ne moze doci. + +Backtrack je najlakse izvoditi rekurzivno, tako da se poziv +procedure vrsi za pojedinacno polje. Ovako se povratkom iz +rekurzije vracamo na polje odakle smo dosli. + +Jedna od mogucih varijanti ideje procedure: + +rek(i,j,...) +- nije u matrici? -> izlaz +- zid? -> izlaz +- poseceno polje? -> izlaz +- da li je kraj? -> obradimo resenje +- inace trazimo dalje +- postavimo da je poseceno polje +- pokusamo da obidjemo sve susede: +- rek(i+1,j,..) +- rek(i-1,j,..) +- rek(i,j+1,..) +- rek(i,j-1,..) +- postavimo da polje nije poseceno + + +Prosirenje zadatka: +------------------------------------------------------------ + +Dodati da se korisnik pita za pocetno polje u lavirintu +umesto da se uvek koristi 0,0. + +Dodati da se ispise nadjeni put u lavirintu (u sustini je +dosta pri povratku iz rekurzije ispisivati polja koja +su vratila true). + +Neka je dat lavirint sa sledecim dodatnim poljima: +-1 = rupa na putu +bilo koji pozitivan broj = visina prepreke na putu + +Modifikovati postojece metode za trazenje puta tako da: +- omogucavaju preskakanje rupa, ali samo ako je rupa velicine + jednog polja. Rupe koje su u datom pravcu duze od jednog + polja ne preskakati +- omogucava penjanje po preprekama, ali samo po preprekama + koje su za najvise 3 vislje od visine trenutnog polja. + Ukoliko se vec nalazimo na prepreci, dozvoljeno je preci na + vislju prepreku, ukoliko ona nije veca za vise od 3 od + postojece prepreke. Silazak sa prepreke je moguc na bilo + koje polje osim zida +- omogucava preskakanje prepreka, ali najvise 4 puta -- 2.17.1