gitweb on Svarog

projekti pod git sistemom za održavanje verzija -- projects under the git version control system
zad put u lavirintu, cr/lf fix
authorDoni Pracner <quinnuendo@gmail.com>
Tue, 29 Nov 2016 21:09:37 +0000 (22:09 +0100)
committerDoni Pracner <quinnuendo@gmail.com>
Tue, 29 Nov 2016 21:09:37 +0000 (22:09 +0100)
PretrazivanjeSaVracanjem/Lavirint/PostojanjePuta/zad-put-u-lavirintu.txt

index 76399482cfbf4950f5f2b601a060523e8245b5ad..91d5498fb5eaa0dcc8ba4fe690ff561a89228099 100644 (file)
-============================================================\r
-  Zadatak - pretrazivanje sa vracanjem - put u lavirintu\r
-============================================================\r
-\r
-\r
-Postavka problema\r
-============================================================\r
-\r
-Neka je dat lavirint kao matrica polja, pri cemu razlicite \r
-vrednosti polja imaju razlicito znacenje. Potrebno je pronaci\r
-put kroz lavirint od pocetnog polja, do izlaza iz lavirinta,\r
-pri cemu se pod putem smatra niz polja koja je potrebno \r
-posetiti u datom redosledu, da bi se stiglo od pocetnog polja\r
-do cilja. Pri obilasku lavirinta, sa jednog polja je moguce \r
-preci na susedno ako ona imaju istu ivicu, tj. ako se ono \r
-nalazi odmah levo, desno, gore ili dole u odnosu na trenutno \r
-polje.\r
-\r
-Znacenja vrednosti polja su;\r
-0   = slobodno polje u lavirintu na koje je dozvoljeno stati\r
--11 = zid, polje na koje nije dozvoljeno stati\r
--99 = izlaz iz lavirinta\r
-\r
-\r
-Format fajla\r
-------------------------------------------------------------\r
-\r
-Mapa je u fajlu predstavljena na sledeci nacin:\r
-\r
-U prvom redu se nalaze dva broja S i V koji predstavljaju\r
-sirinu i visinu mape.\r
-\r
-U sledecih V redova se nalaze po S celih brojeva koji\r
-predstavljaju vrednosti polja u lavirintu.\r
-\r
-Polje (0, 0) nalazi se u gornjem levom polju matrice.\r
-\r
-\r
-Primeri\r
-------------------------------------------------------------\r
-\r
-Za testiranje programa su dati su fajlovi:\r
-"lav1.txt" i "lav2.txt" u kojima postoji resenje\r
-"lavp.txt" koji ne sadrzi zidove\r
-"lavb.txt" u kojem nije moguce naci resenje\r
-\r
-"lav-rupe.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa rupama\r
-"lav-prepreke.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa preprekama\r
-\r
-Modifikacije su opisane na kraju teksta.\r
-\r
-\r
-Zadatak\r
-============================================================\r
-\r
-Napisati klasu PostojanjePuta koja ucitava ime fajla u kojem\r
-se nalazi definisan lavirint. Program treba da ucita\r
-lavirint iz datog fajla, ispise ga na ekran i proveri\r
-postojanje puta.\r
-\r
-Uzeti da je pocetno polje uvek 0,0, odnosno gornji levi\r
-ugao.\r
-\r
-\r
-Pretrazivanje sa vracanjem\r
-------------------------------------------------------------\r
-\r
-Jedan od nacina da se uradi zadatak je koriscenjem\r
-pretrazivanja sa vracanjem (poznatom u literaturi pod\r
-engleskim nazivom "backtrack").\r
-\r
-Ideja je jednostavna, krenemo od prvog polja, oznacimo ga\r
-kao poseceno i pokusamo da se prebacimo na bilo koje\r
-neobidjeno susedno. Na tom polju ponovimo isti postupak i\r
-tako nastavljamo dok ne naidjemo na izlaz ili dok vise\r
-nemamo gde da idemo. \r
-\r
-Ukoliko nismo naisli na izlaz, a nemamo gde dalje da idemo,\r
-onda oznacimo trenutno polje kao neobidjeno i vratimo se\r
-jedno polje nazad i probamo nekog drugog suseda. Ako vise\r
-nema suseda vratimo se jos jedno polje. Ukoliko vise nema\r
-gde da se vracamo znaci da se do izlaza ne moze doci.\r
-\r
-Backtrack je najlakse izvoditi rekurzivno, tako da se poziv\r
-procedure vrsi za pojedinacno polje. Ovako se povratkom iz\r
-rekurzije vracamo na polje odakle smo dosli.\r
-\r
-Jedna od mogucih varijanti ideje procedure:\r
-\r
-rek(i,j,...)\r
-- nije u matrici?  -> izlaz\r
-- zid?  -> izlaz\r
-- poseceno polje? -> izlaz\r
-- da li je kraj? -> obradimo resenje\r
-- inace trazimo dalje\r
--   postavimo da je poseceno polje\r
--   pokusamo da obidjemo sve susede:\r
--       rek(i+1,j,..)\r
--       rek(i-1,j,..)\r
--       rek(i,j+1,..)\r
--       rek(i,j-1,..)\r
--   postavimo da polje nije poseceno\r
-\r
-\r
-Prosirenje zadatka:\r
------------------------------------------------------------- \r
-\r
-Dodati da se korisnik pita za pocetno polje u lavirintu\r
-umesto da se uvek koristi 0,0.\r
-\r
-Dodati da se ispise nadjeni put u lavirintu (u sustini je\r
-dosta pri povratku iz rekurzije ispisivati polja koja\r
-su vratila true).\r
-\r
-Neka je dat lavirint sa sledecim dodatnim poljima:\r
--1 = rupa na putu\r
-bilo koji pozitivan broj = visina prepreke na putu\r
-\r
-Modifikovati postojece metode za trazenje puta tako da:\r
-- omogucavaju preskakanje rupa, ali samo ako je rupa velicine\r
-  jednog polja. Rupe koje su u datom pravcu duze od jednog \r
-  polja ne preskakati\r
-- omogucava penjanje po preprekama, ali samo po preprekama \r
-  koje su za najvise 3 vislje od visine trenutnog polja. \r
-  Ukoliko se vec nalazimo na prepreci, dozvoljeno je preci na\r
-  vislju prepreku, ukoliko ona nije veca za vise od 3 od \r
-  postojece prepreke. Silazak sa prepreke je moguc na bilo \r
-  koje polje osim zida\r
-- omogucava preskakanje prepreka, ali najvise 4 puta\r
+============================================================
+  Zadatak - pretrazivanje sa vracanjem - put u lavirintu
+============================================================
+
+
+Postavka problema
+============================================================
+
+Neka je dat lavirint kao matrica polja, pri cemu razlicite 
+vrednosti polja imaju razlicito znacenje. Potrebno je pronaci
+put kroz lavirint od pocetnog polja, do izlaza iz lavirinta,
+pri cemu se pod putem smatra niz polja koja je potrebno 
+posetiti u datom redosledu, da bi se stiglo od pocetnog polja
+do cilja. Pri obilasku lavirinta, sa jednog polja je moguce 
+preci na susedno ako ona imaju istu ivicu, tj. ako se ono 
+nalazi odmah levo, desno, gore ili dole u odnosu na trenutno 
+polje.
+
+Znacenja vrednosti polja su;
+0   = slobodno polje u lavirintu na koje je dozvoljeno stati
+-11 = zid, polje na koje nije dozvoljeno stati
+-99 = izlaz iz lavirinta
+
+
+Format fajla
+------------------------------------------------------------
+
+Mapa je u fajlu predstavljena na sledeci nacin:
+
+U prvom redu se nalaze dva broja S i V koji predstavljaju
+sirinu i visinu mape.
+
+U sledecih V redova se nalaze po S celih brojeva koji
+predstavljaju vrednosti polja u lavirintu.
+
+Polje (0, 0) nalazi se u gornjem levom polju matrice.
+
+
+Primeri
+------------------------------------------------------------
+
+Za testiranje programa su dati su fajlovi:
+"lav1.txt" i "lav2.txt" u kojima postoji resenje
+"lavp.txt" koji ne sadrzi zidove
+"lavb.txt" u kojem nije moguce naci resenje
+
+"lav-rupe.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa rupama
+"lav-prepreke.txt" za testiranje modifikacije zadatka sa preprekama
+
+Modifikacije su opisane na kraju teksta.
+
+
+Zadatak
+============================================================
+
+Napisati klasu PostojanjePuta koja ucitava ime fajla u kojem
+se nalazi definisan lavirint. Program treba da ucita
+lavirint iz datog fajla, ispise ga na ekran i proveri
+postojanje puta.
+
+Uzeti da je pocetno polje uvek 0,0, odnosno gornji levi
+ugao.
+
+
+Pretrazivanje sa vracanjem
+------------------------------------------------------------
+
+Jedan od nacina da se uradi zadatak je koriscenjem
+pretrazivanja sa vracanjem (poznatom u literaturi pod
+engleskim nazivom "backtrack").
+
+Ideja je jednostavna, krenemo od prvog polja, oznacimo ga
+kao poseceno i pokusamo da se prebacimo na bilo koje
+neobidjeno susedno. Na tom polju ponovimo isti postupak i
+tako nastavljamo dok ne naidjemo na izlaz ili dok vise
+nemamo gde da idemo. 
+
+Ukoliko nismo naisli na izlaz, a nemamo gde dalje da idemo,
+onda oznacimo trenutno polje kao neobidjeno i vratimo se
+jedno polje nazad i probamo nekog drugog suseda. Ako vise
+nema suseda vratimo se jos jedno polje. Ukoliko vise nema
+gde da se vracamo znaci da se do izlaza ne moze doci.
+
+Backtrack je najlakse izvoditi rekurzivno, tako da se poziv
+procedure vrsi za pojedinacno polje. Ovako se povratkom iz
+rekurzije vracamo na polje odakle smo dosli.
+
+Jedna od mogucih varijanti ideje procedure:
+
+rek(i,j,...)
+- nije u matrici?  -> izlaz
+- zid?  -> izlaz
+- poseceno polje? -> izlaz
+- da li je kraj? -> obradimo resenje
+- inace trazimo dalje
+-   postavimo da je poseceno polje
+-   pokusamo da obidjemo sve susede:
+-       rek(i+1,j,..)
+-       rek(i-1,j,..)
+-       rek(i,j+1,..)
+-       rek(i,j-1,..)
+-   postavimo da polje nije poseceno
+
+
+Prosirenje zadatka:
+------------------------------------------------------------ 
+
+Dodati da se korisnik pita za pocetno polje u lavirintu
+umesto da se uvek koristi 0,0.
+
+Dodati da se ispise nadjeni put u lavirintu (u sustini je
+dosta pri povratku iz rekurzije ispisivati polja koja
+su vratila true).
+
+Neka je dat lavirint sa sledecim dodatnim poljima:
+-1 = rupa na putu
+bilo koji pozitivan broj = visina prepreke na putu
+
+Modifikovati postojece metode za trazenje puta tako da:
+- omogucavaju preskakanje rupa, ali samo ako je rupa velicine
+  jednog polja. Rupe koje su u datom pravcu duze od jednog 
+  polja ne preskakati
+- omogucava penjanje po preprekama, ali samo po preprekama 
+  koje su za najvise 3 vislje od visine trenutnog polja. 
+  Ukoliko se vec nalazimo na prepreci, dozvoljeno je preci na
+  vislju prepreku, ukoliko ona nije veca za vise od 3 od 
+  postojece prepreke. Silazak sa prepreke je moguc na bilo 
+  koje polje osim zida
+- omogucava preskakanje prepreka, ali najvise 4 puta
Svarog.pmf.uns.ac.rs/gitweb maintanance Doni Pracner